خرید|پیشینه و مبانی نظری كارآفرینی سازمانی|

پیشینه و مبانی نظری كارآفرینی سازمانیپیشینه و مبانی نظری كارآفرینی سازمانی|32036798|ipr42079181|
پژوهشگر گرامی،شما با عنوان پیشینه و مبانی نظری كارآفرینی سازمانی وارد وب سایت شده اید برای دریافت فایل می توانید به ادامه مطلب بروید. كارآفرینی سازمانی مفهوم (( كارآفرینی سازمانی )) احتمالاً برای اولین بار در كشور سوئد به كار گرفته شد ( ویلام ، 2002 ، 2 ) . در این دهه همراستا با ناكارآمدی فرآیندهای اداری و دیوان سالاری در شركتها ، فعالیت كارآفرینانه مورد توجه مدیران ارشد شركتها قرار گرفت و درصدد برآمدند تا چنین فعالیتهایی را در ساختار اداری شركتها تزریق نمایند ( استیونسون و گامپرت ، 1985 ، 89 ) . در جهان امروز تفكر نوآوری و كارآفرینی و استفاده از آن در سازمانها امری اجتناب ناپذیر است . همانگونه كه تولد و مرگ سازمانها به بینش ، بصیرت و توانایی موسسین بستگی دارد ، رشد و بقای آن نیز به عواملی مانند توانایی ، خلاقیت و نوآوری منابع انسانی آنها بستگی دارد . اگر سازمانها نتوانند به تغییرات پاسخ دهند و یا در مقابل تغییرات حالت انفعالی به خود بگیرند از قافله عقب می مانند . به عبارت دیگر شركتها یا باید به نوآوری و كارآفرینی بپردازند یا محكوم به فنا هستند . بنابراین باید فعالیتهای كارآفرینانه را در شركتهای كوچك ترویج داد تا به فنا گرفتار نگردند . ( هادی زاده ، 1384 ، 13 و 15 ) . به طور كلی در تعاریفی كه از كارآفرینی ارائه شده است ، تفاوتهای مغایر و متناقضی به چشم می خورد . اما بر این نكته اتفاق نظر هست كه اصطلاح كارآفرینی دست كم بخشی از كاركرد تصمیم گیری را در جهت هدایت عملیاتی سازمان دربر می گیرد . وجود این تفاوتها نشان دهنده ی گستردگی و اهمیت موضوع است كه می تواند از زوایای مختلف مورد بررسی قرار گیرد و از سوی دیگر نشان دهنده ی پویایی موضوع است كه زمینه ی ارائه ی مدلها ، تئوریها و نظرات متفاوتی را فراهم می كند . در این فصل به توضیح و تفسیر هریك از متغیرهای كلیدی كارآفرینی همچون ریسك پذیری ، نوآوری و پیش فعالی ( پیشتازی ) می پردازیم تا درك معقولی از ادبیات مذكور بدست آید و در ادامه نیز به تاریخچه ی آنها می پردازیم . 2 - 2 كارآفرینی سازمانی : تعاریف متعدد كارآفرینی سازمانی كه در مقالات و كتب مختلف و از دیدگاه صاحب نظران متعدد ارائه شده است ، به طور قابل توجهی به هم شباهت دارند . مكنزی و دیكامبو ( 1986 ) معتقدند كه فعالیت كارآفرینانه سازمانی می تواند شامل توسعه ی یك محصول جدید تا ایجاد یك فرآیند اثربخش باشد . جنینگ و یانگ ( 1990 ) كارآفرینی سازمانی را به عنوان فرآیند توسعه ی محصولات یا بازارهای جدید تعریف می كنند . كوراتكو و هورنسبای ( 1990 ) كارآفرینی سازمانی را به عنوان ایجاد كسب و كارهای جدید در درون چارچوب شركتهای مادر توصیف می كنند . آریلا معتقد است كه كارآفرینی سازمانی دارای سه بعد است كه عبارتند از نوآوری ، توسعه ی محصولات ، خدمات یا فرآیندهای جدید و ریسك پذیری . از مجموع این تعاریف می توان نتیجه گرفت كه كارآفرینی سازمانی عبارت است از : فرآیندی كه فعالیتهای سازمانی را به

مطالب دیگر:
🔥نقشه ی خطوط همدمای استان هرمزگان🔥نقشه ی خطوط همدمای استان زنجان🔥نقشه ی خطوط همدمای استان ایلام🔥نقشه ی خطوط همدمای استان سمنان🔥نقشه ی خطوط همدمای استان کرمان🔥نقشه ی خطوط همدمای استان مازندران🔥نقشه ی خطوط همدمای استان کرمانشاه🔥نقشه ی خطوط همدمای استان مرکزی🔥نقشه ی خطوط همدمای استان کردستان🔥نقشه ی خطوط همدمای استان لرستان🔥طرح توجيهي توليد بلورهای جوهر نعناع🔥تحقیق ویندوز 2003 سرور🔥در بازکن طراحی شده در سالیدورک🔥گیره طراحی شده در سالیدورک🔥لگوی مرسدس بنز طراحی شده در سالیدورک🔥کمک فنر طراحی شده در سالیدورک🔥لگوی BMW طراحی شده در سالیدورک🔥کاتر طراحی شده در سالیدورک🔥چاقوی نان طراحی شده در سالیدورک🔥انبردست طراحی شده در سالیدورک🔥گیره و قرقره طراحی شده در سالیدورک🔥شمارنده طراحی شده در سالیدورک🔥لامپ طراحی شده در سالیدورک🔥پارچ طراحی شده در سالیدورک🔥آیرودینامیک ماشین طراحی شده در سالیدورک